top of page

Jesteś nauczycielem biologii, przyrody lub edukacji wczesnoszkolnej?
Prowadzisz grupę edukacji domowej?
Zaproś nas do siebie!

P5210805.JPG

Celem prowadzonych przez nas warsztatów jest edukacja przyrodnicza, nastawiona przede wszystkim na zdobywanie wiedzy o otaczającym nas świecie poprzez bezpośredni kontakt z przyrodą, aktywne poznawanie i doświadczanie. Chcemy rozwijać zainteresowania przyrodnicze wśród dzieci, wspomagać umiejętności analizowania i wnioskowania, budzić ciekawość świata, uczyć uważności i wrażliwości na otoczenie, rozwijać kompetencje społeczne. Pokażemy, że lekcje biologii nie muszą być nudne! Razem odkryjmy, że przyroda jest nieokiełznana, piękna i godna uwagi.

Warsztaty kameralne dla szkół podstawowych

na fali 3.jpg

BAŁTYCKIE ABC

Zakres tematyczny:
Jakim morzem jest Bałtyk? – historia powstania, położenie, głębokość, zasolenie. Właściwości słonej wody – proste doświadczenia fizyko - chemiczne. Życie w Bałtyku – przykładowe organizmy planktonowe, bentosowe i nektonowe. Zależności troficzne między nimi.

 

Formy pracy i metody nauczania:
Praca w grupach, ćwiczenia, eksperymenty, obserwacje okazów, gra dydaktyczna.
Łączny czas trwania zajęć: 1,5h (2 godziny lekcyjne).
Termin prowadzenia zajęć: cały rok.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: charakteryzuje środowisko przyrodnicze Morza Bałtyckiego; rozpoznaje i nazywa organizmy żyjące w wodzie; wykonuje obserwacje i doświadczenia zgodnie z instrukcją; wskazuje przystosowania organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu; dostrzega zależności występujące między poszczególnymi składnikami środowiska przyrodniczego oraz między środowiskiem, a działalnością człowieka; rozwija swoją wrażliwość na wszelkie przejawy życia; doskonali umiejętności
w zakresie komunikowania się i współpracy.

TROPIMY ZWIERZĘTA

Zakres tematyczny:
Tropienie zwierząt: budowa kończyn i tropy, ślady żerowania, odchody, poroże, fragmenty szkieletów, włosy, pióra. Rozpoznawanie głosów. Gniazda i domki.

Formy pracy i metody nauczania:
Praca w grupach, gra dydaktyczna, ćwiczenia, obserwacje.
Łączny czas trwania zajęć: 1,5h (2 godziny lekcyjne).
Termin prowadzenia zajęć:
cały rok.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: przeprowadza obserwacje makroskopowe preparatów świeżych i trwałych; rozpoznaje organizmy z najbliższego otoczenia; wskazuje przystosowania organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu; doskonali umiejętności w zakresie komunikowania się i współpracy; rozwija swoją wrażliwość na wszelkie przejawy życia.

20240422_104036.jpg
20240325_092115.jpg

BOTANIKA W PIGUŁCE

Zakres tematyczny:
Po czym poznamy roślinę? - podstawowe cechy organizmów roślinnych. Jak rośliny odżywiają się, transportują substancje 
i prowadzą wymianę gazową? Rozmnażanie roślin – budowa
i różnorodność kwiatów i funkcje nasion.

Formy pracy i metody nauczania:
Praca w grupach, obserwacje okazów i proste doświadczenia, dyskusja, praca kreatywna – tworzenie własnego modelu kwiatu.
Łączny czas trwania zajęć: 1,5h (2 godziny lekcyjne).
Termin prowadzenia zajęć:
cały rok.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: wykonuje proste obserwacje makroskopowe preparatów świeżych i trwałych; dokonuje porównań i klasyfikacji korzystając
z własnych obserwacji oraz doświadczeń; rozwija kreatywność
i zdolność krytycznego myślenia; kształtuje umiejętności motoryczne i sensoryczne; planuje i realizuje własne projekty; wskazuje przystosowania organizmów do środowiska życia; rozróżnia elementy budowy kwiatu i określa ich funkcje
w rozmnażaniu płciowym; przedstawia budowę nasiona rośliny; przedstawia sposoby rozprzestrzeniania się nasion, wskazując odpowiednie adaptacje w budowie owoców do tego procesu.

ROŚLINY POŻYTECZNE

Zakres tematyczny:
Historia uprawy roślin. Rośliny w naszym jadłospisie - które części roślin spożywamy? Produkty zbożowe. Produkty i substancje pozyskiwane z roślin i ich wykorzystanie w przemyśle, kosmetyce, farmacji.

Formy pracy i metody nauczania:
Praca w grupach, obserwacje, ćwiczenia, eksperyment, dyskusja.
Łączny czas trwania zajęć: 1,5h (2 godziny lekcyjne).
Termin prowadzenia zajęć:
cały rok.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: rozpoznaje wybrane rośliny uprawne; rozpoznaje organy rośliny nasiennej; opisuje modyfikacje korzeni, łodyg i liści; wykonuje proste obserwacje makroskopowe preparatów świeżych
i trwałych; klasyfikuje obiekty na podstawie własnych obserwacji; wykonuje doświadczenia zgodnie z instrukcją; wyjaśnia znaczenie roślin dla człowieka; doskonali umiejętności w zakresie komunikowania się i współpracy.

Kopia – Minimal Square Photo Collage Photography Instagram Post.png

Warsztaty terenowe dla szkół podstawowych

20200729_134919.jpg

O CZYM SZUMI LAS

Zakres tematyczny:
Las jako ekosystem – budowa i funkcjonowanie. Od czego zależy typ lasu? Rozpoznawanie gatunków drzew i runa leśnego. Co mieszka w lesie – ślady zwierząt. Kto jest gospodarzem w lesie?
 

Formy pracy i metody nauczania:
Obserwacje terenowe, zabawy dydaktyczne, dyskusja.
Łączny czas trw
ania zajęć: 1,5h (2 godziny lekcyjne)

Termin prowadzenia zajęć: kwiecień-październik 2025r.

Miejsce zajęć: tereny leśne - Matemblewo/ Sopot Kamienny Potok/ Wyspa Sobieszewska/ Oliwa.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: podaje nazwy warstw lasu, rozpoznaje podstawowe gatunki leśnych roślin i zwierząt oraz przyporządkowuje je do odpowiednich warstw lasu; rozpoznaje przedstawicieli rodzimych drzew nagonasiennych i liściastych; przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem; prowadzi obserwacje i pomiary w terenie; dostrzega zależności między poszczególnymi składnikami śro­dowiska przyrodniczego oraz między środowiskiem a działal­nością człowieka; rozwija swoją wrażliwość na wszelkie przejawy życia; kształtuje poczucie dumy
z piękna ojczystej przyrody.

ORIENTUJ SIĘ!

Zakres tematyczny:
Zasady czytania mapy (symbole, skala, kierunek). Działanie kompasu. Nowoczesne metody nawigacji z systemem GPS (podstawy teoretyczne i wykorzystanie w praktyce). Odnajdywanie punktów kontrolnych wg mapy i wskazówek odbiornika GPS. Przeliczanie skali map. Porównanie informacji na mapach różnej treści. Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.

Formy pracy i metody nauczania:
Zabawa dydaktyczna, obserwacje terenowe, dyskusja.
Łączny czas trwania zajęć: 1,5h (2
godziny lekcyjne)

Termin prowadzenia zajęć: kwiecień-październik 2025r.

Miejsce zajęć: tereny leśne - Matemblewo/ Sopot Kamienny Potok/ Wyspa Sobieszewska/ Oliwa.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: czyta i interpretuje mapy różnej treści, poznaje różne sposoby prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie; doskonali umiejętności w zakresie komunikowania się, współpracy i działa­nia

20240108_143810.jpg
20230502_170633.jpg

BIORÓZNORODNOŚĆ WOKÓŁ NAS

Zakres tematyczny:
Bioróżnorodność na różnych poziomach organizacji. Podstawowe zależności między organizmami (piramidy troficzne, krążenie materii, obieg energii). Badanie różnorodności gatunkowej
w praktyce: bogactwo gatunkowe roślin i zwierząt na terenie Parku Reagana.

Formy pracy i metody nauczania:
Zbiór prób w terenie, praca z kluczami do oznaczania gatunków, praca w grupach, obserwacje, dyskusja.
Łączny czas trwania zajęć: 1,5h (2 godziny lekcyjne)

Termin prowadzenia zajęć: kwiecień-październik 2025r.

Miejsce zajęć: : Park im. Ronalda Reagana, ul. Czarny Dwór, Gdańsk.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: poznaje różne sposoby prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie; dostrzega zależności między składnikami śro­dowiska przyrodniczego; rozpoznaje organizmy z najbliższego otoczenia posługując się prostym kluczem do ich oznaczania; doskonali umiejętności w zakresie komunikowania się i współpracy; przyjmuje postawę współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego.

MAŁGIEW I SPÓŁKA

Zakres tematyczny:
Historia powstania Morza Bałtyckiego i jego charakterystyka. Co możemy znaleźć na plaży – rozpoznawanie gatunków mięczaków. Mieszkańcy Bałtyku i zależności troficzne między nimi. Ciekawostki o brzegu morskim.

Formy pracy i metody nauczania:
Praca w grupach, obserwacje, ćwiczenia, dyskusja.
Łączny czas trwania zajęć: 1,5h (2 godziny lekcyjne)

Termin prowadzenia zajęć: kwiecień-październik 2025r.

Miejsce zajęć: plaża Gdańsk Brzeźno, możliwe inne lokalizacje po uzgodnieniu.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: poznaje różne sposoby prowadzenia obserwacji w terenie; charakteryzuje środowisko przyrodnicze Morza Bałtyckiego; rozpoznaje i nazywa organizmy żyjące w wodzie; wskazuje przystosowania organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu; dostrzega zależności występujące między poszczególnymi składnikami śro­dowiska przyrodniczego; rozwija swoją wrażliwość na wszelkie przejawy życia; doskonali umiejętności w zakresie komunikowania się i współpracy; przyjmuje postawę współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego; kształtuje poczucie dumy z piękna ojczystej przyrody.

IMG-20240108-WA0001.jpg

Warsztaty sezonowe-zimowe dla szkół podstawowych

P1050506.jpg

PTASIE SMAKOŁYKI

Zakres tematyczny:
Cechy gromady ptaków i znaczenie sezonowości w ich życiu. Ptaki zimujące w mieście - charakterystyka wybranych gatunków i ich pfererencji pokarmowych. Zasady bezpiecznego dokarmiania ptaków. Tworzenie własnej kuli tłuszczowej z nasionami dla ptaków odwiedzających zimą karmniki.

Formy pracy i metody nauczania:
Praca w grupach, gry dydaktyczne, obserwacje.
Łączny czas trwania zajęć: 1,5h (2 godziny lekcyjne)
Termin prowadzenia zajęć: styczeń 2025r. - luty 2025r.

Najważniejsze cele i treści nauczania:
Uczeń: rozpoznaje organizmy z najbliższego otoczenia; przedstawia
i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem; wskazuje przystosowania organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu; kształtuje umiejętności motoryczne i sensoryczne; planuje i realizuje własne projekty; przyjmuje postawę współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego

Warsztaty kreatywne dla szkół podstawowych

TWORZENIE OKOLICZNOŚCIOWYCH KARTEK METODĄ CYJANOTYPII

Zakres tematyczny:
A może tak własnoręcznie wykonany prezent na Dzień Babci i Dziadka? Albo wyjątkowa kartka na Walentynki, Dzień Mamy czy inną szczególną okazję? W trakcie zajęć każdy z uczniów będzie miał okazję stworzyć niepowtarzalne kartki okolicznościowe. Wykorzystamy metodę cyjanotypii – niezwykłą technikę fotograficzną, w której pod wpływem światła UV na papierze światłoczułym powstają biało-niebieskie obrazy. Uczestnicy zaprojektują własne kompozycje, używając roślin oraz tematycznych elementów dekoracyjnych, aby stworzyć pocztówki pełne uroku i osobistego charakteru.

Format pracy: 4 x pocztówka A6 lub 2 x obrazek A5.

Czego potrzebujemy: sali z możliwością zacienienia okien(rolety), dostępu do prądu i wody.

Czas trwania zajęć: ok. 1,5h (2 godziny lekcyjne).

Termin prowadzenia zajęć: cały rok.

20241126_140119.jpg

ZAPROŚ NAS DO SZKOŁY!

REZERWACJE
Rezerwacji terminu warsztatów należy dokonać z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem telefonicznie
lub e-mailem.

E-mail: przyrodniczestory@gmail.com

       Marta Sołtys tel. 504 076 938            Agnieszka Sadowska tel. 502 022 429
     

Termin prowadzenia warsztatów kameralnych: cały rok.
Termin prowadzenia warsztatów w terenie: kwiecień – październik 2025r.
Termin prowadzenia warsztatów sezonowych - zimowych: styczeń 2025r. - luty 2025r.


W przypadku zajęć kameralnych potrzebujemy sali lekcyjnej, optymalnie przystosowanej do pracy w 4 grupach. W przypadku zajęć dot. tworzenia kartek metodą cyjanotypii potrzebujemy sali z możliwością zacienienia okien(rolety), dostępu do prądu i wody.

Preferowana wielkość grupy 20-25 osób. W przypadku większy grup prosimy o informację.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
OPŁATY

Za warsztaty edukacyjne całoroczne i terenowe pobieramy opłatę w wysokości 22 zł od ucznia.

Za warsztaty zimowe "Ptasie smakołyki" pobieramy opłatę w wysokości 30 zł od ucznia.

Za warsztaty kreatywne "Tworzenie kartek okolicznościowych metodą cyjanotypii" pobieramy opłatę
w wysokości 35 zł od ucznia.


Do ceny zajęć prowadzonych poza Trójmiastem doliczamy koszt dojazdu do placówki.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

REGULAMIN WARSZTATÓW PRZYRODNICZYCH

Przed dokonaniem rezerwacji prosimy o zapoznanie się z regulaminem warsztatów przyrodniczych.

Regulamin znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej po naciśnięciu przycisku poniżej.

Uczestnictwo w warsztatach jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

bottom of page